Popis:
V porovnání s dosavadním provedením je nový Citroën C4 ve všech směrech větší, délka nabyla o 50 mm na 4 330 mm, šířka o 20 mm na 1 790 mm a výška o 30 mm na 1 490 mm, což ocení zvláště cestující na zadních sedadlech. Modifikací dveří se zlepšil přístup do interiéru, zavazadlový prostor má v základní konfiguraci objem 408 litrů a je lépe využitelný díky upraveným podběhům a nižší nákladové hraně.
Prostor pro cestující se vyznačuje robustním volantem, doplňky s metalizovaným povrchem a přepracovanou středovou konzolí. Před volantem se nachází nový přístrojový štít s širokou paletou konfigurace (vrátil se tedy nejen na konvenční místo, ale přivítal zpět i analogové ukazatele) a na palubě najdeme též soustavu eTouch, jež sleduje řidičovy zvyky a hlídá hospodárnost provozu. Za příplatek budou k dispozici sedadla s masážní funkcí, panoramatické střešní okno nebo systém hlídání mrtvého úhlu.
Ten pán na parkovišti si C4 zamiloval na první pohled, jak mi důvěrně ve stínu billboardu s novým BMW3 prozradil, ale jakmile objevil panoramatickou střechu v testovaném voze, začal projevovat místo hluboké lásky až dětinskou radost. Když už jsem se začal obávat, že mě nepustí domů, zazvonil mu mobil, on nasedl do modrého pětkového golfu a zmizel. Zájem řidiče golfu byl pouze první vlaštovkou, která se na konci týdne a testu proměnila v obrovské vlaštovčí hejno.
Designéři si zabrnkali rovněž v interiéru, a to nejen na vzácné hudební nástroje, ale také nervy řidičů. Ale nepředbíhejme. Rande s C4 Coupé začíná slibně. Velké přední dveře se rozevřou téměř do pravého úhlu a zpřístupní prosvětlený, už na první pohled vzdušný interiér. Paprsky téměř letního slunce prostupují panoramatickou střechu a prohřívají plasty a sedadla.
Ač se to na první pohled nezdá, vznikl ideální kompromis mezi sportovní tvrdostí a komfortem. Na žádné kompromisy designéři nepřistoupili v případě palubní desky. Obrovské hladké plochy s náhlými zlomy a vyvýšeninami uvrhují řidiče do nového světa, jež se nachází daleko od čistě funkčních řešení některých německých výrobců a vytváří nové pojetí vnitřního prostoru.
Citroen |
C4 |
Auta |
Tuhá karoserie, komfortní odpružení
Nadprůměrná prostornost interiéru do šířky a délky
Velký zavazadelník
Dobrý kvalitativní dojem z interiéru
Kvalita dílenského zpracování interiéru:
8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
8
Prostor na zadních sedadlech - nohy:
9
Prostor na zadních sedadlech - hlava:
8